Lego wear stormer frem
Ikke nok med, at Lego kører med klatten på deres primære marked, hvor de sælger legoklodser med stor succes. De er også gået ind på tøjmarkedet, hvor de nu også bevæger sig med hastige skridt frem. Det er meget interessant at se, hvordan et mærke som Lego wear, lige pludselig sætter sig fast hos forbrugerne. Selve virksomheden har virkelig formået at sætte sig på den dominerende dem af markedet inden for legetøj til børn. Det er godt at se, at der er vækst på nogle af markeder, eftersom det eller har set lidt sort ud de sidste 8 år. Med Lego wear har Lego slået sig fast på et helt andet område end de er vandt til, og det er meget spændende at observere, om de formår at udnytte det potentiale det giver. Der er mange fordele, men der er bestemt også mange ulemper ved denne strategi.
Fordele og ulemper med Lego wear
De mange fordele består i, at når Lega rykker ud med et tøj mærke, så ikke nok med ar børnene leger med deres produkter, men det bærer det også. Det har taget tøj på, der formår at integrere med de produkter virksomheden producerer, det er sjældent set før. Faktisk findes der kun meget få virksomheder, der har så mange port følger som Lego har. Der er som nævnt også ulemper ved Lego wear, nemlig at der er er tøjmarked, som allerede er meget dominerende, og hvis dette forsøg slår fejl, kan det have meget store konsekvenser for det generelle omdømme, hvor mange af aktiekurserne er afhængige af, hvordan det går på ved alle produkter. Derudover er der mulighed for, at virksomheden får dårligere omdømme, hvis Lego wear bliver produceret i udviklingslande, hvor lønnen er meget lav, og hvor arbejderne arbejder for lav løn.